UMur Margareth Pada Hari Ini


2011-02-23

Coretan . Nurkilan .







Masa aku tulis entry ni . Aku tengah dengar lagu daripada kumpulan Ungu - Dirimu Satu . Sebak wei . Tiba-tiba menangis . Aishh . Entah ape lah mimpi aku macam ni . Maybe alunan muzik lagu ni yang mendayu-dayu kot . Entah lah . Semua perasaan aku bercampur jadi satu . Aku merasakan diri aku ni lemah sangat . Selemah-lemah manusia di atas bumi ciptaan Tuhan . 

Macam-macam dugaan yang datang menduga aku . Yah . I noe . Everyone had their problem . So do I . Tak boleh lari . Hidup di dunia ni memerlukan kesabaran yang kuat . Semangat yang kental . Itu apa orang cakap . Tapi bagi bahu yang memikul . Ianya tidak lah seperti apa yang diperkatakan . Sekuat mana pun orang tu , they are still do their weakness . Jutaan kali kot ayat ni keluar . "Human being are not perfect" . Nak cari yang perfect 99% pun susah . 

Manusia kan terdiri dan lahir dengan pelbagai ragam dan karenah . Setiap orang melakukan kesalahan . Everday . Samada secara langsung ataupun tidak . Kita tak sedar yang kita dah buat salah kan ? Alih-alih orang dah panas ati dengan kita . Bila kita tanya , wat derk je . Napa tak cakap terang-terang . Why must keep it secretly ? Susah sangat ke nak be honest ? At least , kalau orang melukakan hati kita . Orang tu tahu kesalahan dia . So , lepas tu dia akan lebih berhati-hati denga segala pertuturan dan tingkah laku dia yang tak betul tu . 

Macam-macam aku nak tulis . Tapi . Malas lah pula . Takpa lah ... Just if aku buat salah kat siapa-siapa whether secara langsung atau tidak . Aku nak mintak maaf lah dari hujung rambut sampai hujung kaki . *Crying* . Aku lemah sebenarnya bila bab-bab ni . Cause aku tidak pernah tahu apa salah aku . Then orang boleh pula cakap macam-macam . Pikir macam-macam . Tak pernah nak tanya aku . Sedih sangat bila orang buat aku macam tu . Hakikatnya . Aku kena bersabar juga . Dear Mighty Lord , I'm seek for guideness . Let me get through my day without sorrow . Bagi kekuatan kat aku . Huh . Amen . 

0 pot pet pot pet:

Post a Comment