UMur Margareth Pada Hari Ini


2011-03-30

A . B . C



Hari ini aku tidur agak lewat sikit . Ye lah . Nak siapkan Buku Landskap yang sangat menimbulkan KEBENCIAN kepada aku .
Ish ! Sungguh deh . Gua benci sama itoo penghasilan buku . Sikit-sikit edit lari . Sikit-sikit edit lari . Kalau lah apa yang aku taip tu BUN , memang aku dah kunyah sampai lumat-lumat . Baru puas . Semua gara-gara Profesor yang entah apa-apa tu . Ngek ! Malas nak mention nama dia . Takde faedah nye pown . Menyemak dan memenuhkan ruang blog aku jer . Lalala ~ Tapi dah siap lah . Berkat daya usaha copy and paste aku . Wawa ~ Just sekarang tinggal nak design kulit buku je . Lepas ni duit aku melayang lagi lah alamatnya . Mampus aku . Nak makan apa ? Makan maggie je ? Sob3 ... Durjana betul ! Besok confirm aku tak pergi ke kelas Cik Maizura . Konfirm !! Maaf Cik Mai . Huh ~

Sengaja aku membusykan diri buat seketika . Tak nak fikir-fikir pasal benda yang negatif . Tak nak fikir sangat dah . Kepala aku rasa nak pecah . Dah lah dengan migrain . Dengan nose-bleeding lagi . Aku tak tahan kot . Serious . Sakit sangat . Sampaikan tadi aku pergi ke Poliklinik Tanjung Malim . Pegi check . Tak tahan dah . Hidung asyik berdarah lately . Doctor tak cakap apa pun . Just bagi ubat . Macam biasa . Tapi doctor sarankan aku g jumpa doktor pakar . Huh ~ Takut betul aku ni . Migrain makin menjadi-jadi . Rabun pula tu . Efek migrain ke efek aku salu menghadap lappy ? Entah lah . Lepas buat pemeriksaan mata baru lah tau . Nanti lah aku g . Better cegah daripada berlaku . 

Aku diam . Aku busy tak bermaksud aku tak care everything's around me . Just let it be now . Sometimes better just keep it silently . Makin bercakap , makin potpet makin menjadi lah problems . Kalau diam-diam , pasti akan selesai . Nak makan hati lagi ke ? Tak lah . Kan dah cakap tadi kan . Just let it be . Kalau ok , ok lah kesudahannya . Kalau tak ok . Means tak ok lah kan .. Nak buat macam mana . Bukan tak usahakan . Just sometimes aku pula yang bertindak berlebihan . Lepas tu keadaan akan menjadi lebih teruk . I don't want  like that . Biar je dulu . Honest . Kadang-kadang aku penat juga . Penat merajuk . Penat turunkan ego . Penat makan hati . Tapi apa boleh buat kan . If sayang , haruslah berkorban . Erm . Berkorbanlah sangat . Tapi nasib baik lah ada member-member yang salu dengar masalah aku . Berkongsi kesedihan dengan aku . Tolong pujuk aku . Melawat aku masa aku sakit . Betul-betul appreciate dieowang . Dah lah family aku jauh . Aku tak boleh nak lemah semangat walaupun kadang-kadang aku merasakan aku selemah-lemah manusia . 

Lepas ni nak fokus buat thesis lagi . Buat kajian tindakan lagi . Sukaneka KH lagi . Dinner lagi . Exam lagi . Fuhh ! Memang dugaan betul semester ni . Then , nak fikir pasal praktikum lagi . Hurm .. Takpe lah . Itulah roda kehidupan . Tak selamanya nak hidup senang kan . :) Think positive .


3 Simple Tips to play safe in the game Of Life:-
* Don't Promise when you are Happy.
* Don't Reply when you are Angry.
* Don't Decide when u are Sad.

0 pot pet pot pet:

Post a Comment