UMur Margareth Pada Hari Ini


2011-06-02

Takdir Tuhan , Tak Siapa Yang Mampu Mengubahnya


Baik . Entry kali ni . "Takdir Tuhan Tak Siapa Yang Mampu Mengubahnya" . That's right . Everything had happened , there must be a reason . Aku salu gak percaya . Yah , yang berlaku mesti ada hikmahnya .
Bukannya apa , try nak sedapkan hati diri sendiri . Takkan nak selamanya diselubungi dengan kesedihan . Tol tak ? Not all reason are accepted . Sometimes , it's hurt . Sometimes , it's make us happy .

Now , aku nak stop . Stop from what ? Stop from dreaming . Tak nak dah hidup dalam kehidupan fairytale yang aku cipta sendiri . Sebab , keindahannya hanyalah sementara cuma . Pahitnya , aku rasakan untuk selamanya .

Sepanjang hari ni , sambil aku ngabang . Sambil tu aku belek2 message yang dulu2 . Naik mengantok aku bace . Senyum sendiri . Sampaikan aunty aku perasan tadi . Rahsia aku hampir dikorek . Durhh . Dalam perjalanan pulang ke rumah , aku banyak mengelamun . Think about the past . Dun noe lah . Kenapa lah susah sangat nak melupakan . Sakitnya perasaan ni . Asyik meluahkan perasaan kan ? Lantak lah . Aku just nak luahkan segala isi hati aku kat sini . Now , I dun want to troubling anyone . I want to settle this matter by myself . Menangis , ketawa , suka , sakit hati . Biar semua tu aku sendiri yang rasa . Ada kawan . Tapi I dun trust anyone . Perkara lepas banyak mengajar aku .

Ada kawan pun main tikam belakang . Aku tak tahu larh apa motif dia sanggup buat aku sampai macam tu . Perkara pasal DIA tak habis lagi . Ni pula nak tambah dengan masalah KAWAN BAIK sendiri pula . Kalau betullah apa yang aku fikirkan ni betul2 berlaku , aku rasa sangat2 terkilan . Sangat2 sedih . Maybe ada jugak salah aku sendiri . Tapi , can you be honest . Tahulah perangai awak tu suka mendiamkan diri . At least , if i get wrong . Be honest and tellin me the truth . Jangan main tikam belakang . Benda macam ni boleh settle kan ? Berapa lama dah kita kawan ? Takkan aku nak buat jahat kat kau kot ? Selama ni aku banyak bersabar dengan kau . Banyak backup kau . Ingat aku senang2 nak buat jahat dengan kawan aku sendiri ke ? Jahat2 aku ni , tak lah sampai nak makan kawan . Huh ~ Entah apa masalah kau , aku pun tak tahu . Just aku terkilan sangat2 lah dengan perangai kau tu .

Apa2 pun , kalau aku buat salah kat kau . Aku nak mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kuku kaki . Tak berniat pun . Mungkin aku buat salah kat kau dalam tak sedar . Manusia pun sering melakukan kesalahan betul tak ? Errmm .

Again . AWAK . Terima kasih sangat2 larh kan . Untuk semuanya lah . Tak tahu nak tulis ape lagi dah . Just nak ucap terima kasih banyak2 . Jangan risau , tak semudah tu tuk saya nak melupakan awak . Kesan yang awak tinggalkan dalam diri dan hati saya , sangat dalam . Terima kasih untuk KESAN tu .

0 pot pet pot pet:

Post a Comment